Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, januari 03, 2008

Systrar och bröder

Jag har enda sedan jag var liten vetat om att jag skulle ha syskon, halvsyskon dvs. Har dock aldrig träffat dem, aldrig vetat om hur många och av vilket kön. Endast att de funnits till. För många kan det säkert låta underligt, men jag har vuxit upp med det från födseln och varit van vid att acceptera det. Orsaken till detta är att min så kallade far har nämligen aldrig funnits till och vi har inte heller haft någon kontakt. Jag har på så vis aldrig träffat några släktingar på min fars sida. Också det kan tyckas tråkigt, men även detta någon jag har lärt mig leva med och inte fundera över för mycket.

Allt medan åren gått har man funderat på att ta kontakt med sin far, för att någon gång innan han går bort iallafall få se vem det är. Om det är en skitstövel som inte bryr sig ett skit om sina barn han sätter till världen. Kanske en avdankad alkoholist. Eller så visar det sig att han är en framgångsrik företagare som bara haft otur med kärleken och på så vis kastast mellan förhållanden och barn. Oavsett vilket så kan det vara bra att slå hål på mystiken.

Anledningen att jag tar upp detta just idag är för att jag fick en lite lustig vänner-förfrågan på Facebook, ni vet den där läckra sajten. En kille som hette Conny Sköld vill jag minnas, som påstår sig vara min kusin. Skitkul, för jag har ju garanterat en satans massa släktingar som jag inte känner till och som jag mer än gärna skulle vilja ha kontakt med. Han är ett år yngre än mig och det lär säkerligen vara på min fars sida. Denna vänner-förfrågan satte igång spiralen igen. Vi har nämligen haft diskussionen många gånger här hemma om att jag måste söka upp mina släktingar på farsans sida. Josephine är väldigt drivande i frågan, medan jag är lite mer tveksam.

Medan jag satt och kollade upp min sk kusin ringde Josephine Folkbokföringen utan att jag visste om det... Vips så fiskade hon fram personnumret på min far samt mina två syskon. Tro att jag vart snopen när jag fick veta att jag hade en storebror som är någonstans 40 år?! Min farsa har alltså satt en unge till världen INNAN mig, ca 10 år innan mig dessutom. Att det han hade satt en unge till världen efter mig kände jag till, dock inte hurvida det var en pojke eller flicka. Det visade sig att det fanns en lillasyster på 28 år. Alla dessa personer bor dessutom i Uppsala. Min far bor enligt folkbokföringen mindre än en kilometer ifrån mig. Mycket information på en kväll kan man säga. På något vis har jag tänkt att gå vidare iallafall, får väl se... Kollade för skojs skull upp min syster på Facebook och fick 3 träffar. Får se om det blir någon framgång där.

Fortsättning lär följa... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Trillade in på din blogg av en slump, och shit vad spännande det blev! Nu måste jag snubbla in fler gånger, lycka till!