Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 09, 2008

Sveriges hetaste nattklubb


Jag ska erkänna att jag fått nys om denna nattklubb via en gammal vän och känd DJ, nämligen Alexander Lewerentz. När jag såg de här bilderna förstod jag att en utflykt till Göteborg inom kort är ett måste! Jag var stormförtjust när Ambassadeur skulle slå upp portarna, pga den vågade och enormt tilltalande inredningen där färgen vitt användes friskt och genomgående. Framförallt det vita golvet i nattklubben. Den här nattklubben tar det hela till en helt annan nivå. Stureplansgruppen utvidgar sina vyer och beger sig in i Sveriges näst största stad, Göteborg. Nattklubben, som heter Push har premiär imorgon torsdag är ett påkostat projekt, det största någonsin i Stureplansgruppens historia om jag förstått det hela rätt. Det talas om 30 miljoner kronor, vilket självklart ger utrymme för en och annan skön detalj att förälska sig i.

Vilken dröm att få inreda en nattklubb av denna kaliber, att i princip utan hämningar få gå loss på all tänkbar design och teknik.

Glöm flashiga handtag som lyser rött när toaletten är upptagen, här lyser hela dörren rött alternativt grönt. Omöjligt att missförstå.

Eller varför inte upprätta en champagnebar på damernas toalett, för vad kan passa bättre till sminkningen än ett glas champagne?

150 kr i entré, nästan så det känns billigt för att få besöka en skapelse som denna.

Designern Alexander Lervik som faktiskt står bakom Flustrets ombyggnation är en av dem som ligger bakom Push. På meritlistan märks Sturecompagniet och VIP-klubben V, Whiteroom och andra kända mästerverk.



Fotografier av Mikael Olsson (Stureplan.se)










5 kommentarer:

Sofie sa...

Starta en sån hör klubb i uppsala och jag är din första nisse :P
/Sofie

Anonym sa...

ALLTSÅ LÅTEN (VIDEON DU LA UPP) WEDDING DAY MED HEIDI KLUMP O SEAL.. ALLTSÅ u made my day fredde! BÄTTRE LÅT HAR JAG INTE HÖRT PÅ FLEEEEEEEEEERA ÅR..SITTER HÄR Å MYSER FYFAN MIN DAG Å MITT LIV ÄR GJORT!! HAHA SERIÖST så jävla bäst...

Din och frugans blogg e bäst, sidorna ja besöker på nätet är facebook, aftonbladet, era bloggar varje natt... du vet ja har vänt på dygnet , så de e bra o veta ni e uppe sent ibland med..alltid era bloggar på natten ...tradition o sen på morgonen o dagen oi så.. alltså... ni borde göra en film om erat liv, det är något specielt man älskar..alltså shit..

haha förestten =) hällsa frugan, de var jag som var in på hennes sallong och sa ja hade läst bloggen osv,,.

Anonym sa...

Oh, jag vill!! Trots att jag vet att jag kommer känna mig så fel och ute, men jag tror att jag kan bli rätt på ett sånt ställe, haha!

Anonym sa...

ojojoj vilken krog, läste om den i tidningen, galet snyggt!

Anonym sa...

Wow. vilket jävla ställe.. herregud. jag tappade typ hela huvet istället för hakan.