Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, januari 08, 2008

Nog blir det barn och giftemål allt

DSC01314Detta inlägget skriver jag pga en kommentar som dök upp här på kvällskvisten. En läsare undrade om och i sådant fall när vi skulle skaffa barn och gifta oss. Läsaren frågade även hur?!... *host*

Och visst ska det väl bli sånt, råder nog ingen tvekan om det. För att ta en sak i taget, så vi inte blandar ihop barn och bröllop. För på frågan HUR så skiljer dem sig väldigt mycket åt.

Jag fyller 32 år om lite drygt ett halvår och har levt hela livet med inställningen att mitt/mina barn ska få växa upp med båda föräldrarna. För att garantera detta har jag väntat, i lite närmare 10 års tid på ett förhållande där jag ska känna med säkerhet att så kommer bli fallet. Men som ni alla vet ger inte livet den typen av garantier, så det har ju varit en något naiv inställning. Så nu när jag blivit så pass gammal har jag tagit mitt förnuft till fånga, det blir helt enkelt till vad man gör det. När detta ska ske vet vi dock inte, men vem vet... En dag kanske ni läser ett blogg-inlägg med titeln "GRAVID"... :) HUR? Vill ni verkligen veta?

Den lite enklare frågan, gifta oss... Klart att vi ska gifta oss. Vet att min kärlek går och önskar att jag ska fria. Visst är det hemskt att hon ens ska behöva vänta. Det finns dock en anledning till detta. Ni som känner oss och ni som bara läser om oss, men aldrig träffat oss förstår och vet säkert att vi inte skulle nöja oss med ett bröllop i liten skala. Nej, vi pratar om något rejält och påkostat. Med andra ord måste det ligga rätt i tiden, tyvärr. Synd att pengar ska spela in, men tyvärr så gör det de. Det är en sak som vi får vara med om en gång i livet, då ska den vara minnesvärd för oss och alla som upplever den med oss.

Hoppas med detta att fråga är besvarard. Ja, vi ska skaffa barn. Ja, vi ska gifta oss! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för det! Min nyfikenhet är stillad (för tillfället), nu kan jag ju inte sluta läsa era bloggar, för bilderna från ert bröllop bara måste jag se!!!

Anonym sa...

tänk om jag OXÅ hade en pojkvän som ville gifta sig *suck* jag hoppas jag är bjuden *ASG* inte för att jag tror det då :p haha =)