Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 16, 2008

Rangordna dina vänner

När jag och Jossan låg i soffan och hade det mysigt framför teven kom vi att tala om vem eller vilka jag skulle välja som Best man på ett framtida bröllop. Spontant så är kanske svaret självklart, men med lite eftertanke så vill man ju samtidigt inte rangordna sina vänner. Jag anser mig ha väldigt många vänner, dock ytliga sådana. Endast ett fåtal som går att räkna på en hand faller inom kretsen nära vänner, ni kan ju fundera ut vilka ni är! ;) Men vem av dessa ska man då välja? Eller framför allt, vilka ska man INTE välja och hur kommer dessa att reagera?! Det är ju inte så att de fortfarande inte tillhör mina bästa vänner? Bättre att välja två st som best man eller rentav tre st? En liten enkel diskussion som skapade mycket huvudbry. Återstår att se hur valet faller, men prova själv att rangordna dina vänner får du se hur lätt det är.

1 kommentar:

Anonym sa...

För mig e valet plättlätt... men det kanske bara är jag? ;)