Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 23, 2008

Full fart hela dagen

Oj, den här dagen har bara försvunnit. Med facit i hand kan jag dock med gott samvete säga att en och annan sak faktiskt har blivit gjord. Fick inte direkt någon princessväckning imorse. Det ringer på klockan utav helvete, ingen aning om vem det kan vara. Skulle nästan kunna tro att det var någon ivrig tv-pejlare som ville att man skulle anmäla tv-innehav. Först så sket jag i det och körde kudden över huvudet, klockan var trots allt inte mycket mer än tio på morgonen... Men sen slog det mig att det faktiskt kunde vara Larsan, som hade tagit bilen över för att stoltsera med sitt nytagna körkort, han klarade det igår nämligen. Så jag slängde på mig ett par byxor och sprang upp, öppna dörren och mötte två glada hantverksgubbar. Just ja...hade fått en lapp om att de skulle komma och slänga upp lite lister i lyan, plus att de skulle kontrollera brandvarnarna. Det är ju lag på brandvarnare för dig som inte visste det... Undrar vad straffet är? Jag har nämligen slitit ned våra mitt i natten då batterierna behagade ta slut och de behagade att pipa till en gång varannan minut så det var omöjligt att sova. Som tur var hade jag monterat upp den ena igen med nytt batteri utanför sovrummet, den andra vettefan vart den tog vägen... Hur som helst, de spikade och greja i lyan i 30 minuter för att sedan lämna mig ifred.

Tänkte att för en gångs skull ta tag i lite hemmasysslor, som den underbara tvätten... Hade satt upp en tid igår, utan Jossans vetskap för att jag skulle ta hand om den tvätt vi samlat på oss innan det växte till ett berg. Kom dock iväg lite sent, närmare bestämt en timme för sent. Jossan skulle jobba till 17.30, så hon bad mig hämta Elliot på skolan vid kl 17. Gick och hämtade honom och knatade vidare till affären för att handla lite käk inför kvällen. Fick ett tips på en modifierad variant av min bacon-röra som jag brukar göra med pasta. Han hade en chilli-variant av den, vilken smakade gott... Hetta till rejält! ;) Tack Micke!!

Fick även klart samarbetsförslaget för stockholmsuppdraget och skicade iväg detta. Skulle blivit klart i fredags, men jag har inte fått rätt touchen på det förrän nu. Får se hur det går vägen och när man får sätta klorna i det. När det är klart så ska det bli officiellt också! ;)

Kolla på Kingpin alldeles nyss på tv, garvade gott filmen igenom... Även om jag faktiskt hatar att kolla på komedier så skrattade jag väldigt mycket från början till slut. Vet inte vad det är med komedier och mig, men jag kollar nästan aldrig på dem. Jossan föredrar komedier och väljer det framför allt annat. Själv föredrar jag thriller och action, manligt fenomen kanske?! Nu har hon somnat sött på soffan, så jag ska väl skriva klart det här samt posta iväg ett till inlägg där ni ska få skratta gott åt mig och sedan bege mig till sängen också! :)

Inga kommentarer: