Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, januari 11, 2008

Godisråtta som man är

DSC01332Klart man måste få i sig en rejäl laddning med lösvikt en fredagkväll som denna. Lät som att grannskapet skulle komma över på lite klassisk Yatzy aka Jaydern. Skönt med en lugn fredagskväll då man inte riktigt vet vad lördagen kommer att bjuda på ännu. Även om jag piskar dem i Jaydern så föredrar jag Monopol, lite mer tankeverksamhet som krävs där för att lömskt överta tillräckligt med gator. Ska dock påpeka att när det körs Monopol på Apelgatan bedriver Josse en till det närmaste hatisk paktbildning mot mig. Så det enda negativa med Monopol är väl att det kastas lite fler onda ögon än vid Jaydern. Efter alla spelomgångar har det faktiskt visat sig att Josephine, min kära flickvän, älskarinna, mamma och fru är en extremt dålig förlorare. Så fort det visar sig att chanserna att vinna är små då vill hon gärna kasta in handduken och sluta spela. Till skillnad från mig och Robin så kämpar vi hårt och tappert till the bitter end. Vissa gånger, även om de är få, har vi även lyckats vända skutan och vunnit. Lovar att återkomma om kvällens omgångar! ;) 

Inga kommentarer: