Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, januari 04, 2008

Tillskott i familjen

Just ja, glömde ju faktiskt att berätta om min första "träff" med min storebror. Jag gjorde ju lite detektivarbete igår och lyckades hitta hans adress, mobil, mail och till och med MSN-adress. Eftersom jag tyckte hela grejen var lite småläskig kändes MSN som en förträfflig start på det hela. Efter ett tag kom han online och vi jag förklarade försiktigt mitt ärende. Han vart nog rätt förvånad att det en dag skulle hoppa upp en kontakt på hans MSN-lista som påstår sig vara hans bror. Till en början verkade han väldigt reserverad, vilket jag förstår.

Till skillnad från mig så hade min bror, som heter Dick växt upp med en styvfarsa och sin riktiga mamma hela livet. Till skillnad från mig som endast är uppväxt med mamma. Jag förklarade det hela för honom och sa att det kändes rätt viktigt för mig att ändå ta kontakt med den lilla familj som trots allt finns där. Han berättade om sin familj och sina barn. Det var en väldans massa barn. Vill minnas att han hade 4 barn och hans sambo hade 2 från tidigare förhållande. Jag bad han även skicka över en bild för att se om det fanns någon likhet, men det var svårt att se. Med respekt för Dick så lägger jag inte ut den här i bloggen.

Min syster som jag också håller på och spanar efter heter Lina Juhlin och ska fylla 28 år detta året. Hittat några "misstänkta" på Facebook som jag kontaktat, får hoppas att jag får något svar där. Känns lite läskigt att lyfta på luren och säga "Hej, det är din bror som ringer!"...

Tror att målet med allting iallafall är att träffa dessa personer, antingen en och en eller tillsammans över en middag. Man kan tycka att det är hur obetydligt som helst, men vi har ju faktiskt samma farsa alla tre vilket borde ge oss något gemensamt. Tänk om alla är lika galna som mig? :) Eller så var det väl jag som fick ett trasigt DNA-steg bara, landa lite på snedd och höll på strypas av navelsträngen... Vad vet jag?! ;)

Förlåt om jag lurade er med rubriken på detta inlägg, Josephine är INTE gravid....ÄNNU! :)

Inga kommentarer: