Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, januari 11, 2008

WorldOfFredrik, nu även för synskadade

image I väntan på en betydligt mer avancerad och mysigare design på bloggen bestämde jag mig igår att byta om till svart. Med tanke på så många nattugglor som sitter och läser bloggen kan det aldrig vara bekvämt när man öppnar upp en sida som skriker vitt. Det går egentligen lite emot vad jag själv vill, då jag prompt hävdar att svarta mörka sidor är en del av 90-talet eller möjligen början på 2000. Men det är allt annat än 2007, så därför får vi se det som en liten handikapp-anpassning, ni vet såna som finns i Windows och på Swedbanks hemsida. Det är väl det enda gången man får ställa om till hemska färger med sjuka kontrast, just för att den synskadade ska kunna se. Men åter igen, det väntas en helt ny sida... Så passa på ni som ännu inte hunnit betala 20-30 tusen för att laserslipa ögonen, nu kan ni läsa min blogg utan problem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar med glädje av mig brillorna och fortsätter att besöka din blogg!

Anonym sa...

2007? Det är väl ändå 2008 nu ;) hehe! Åh jag får ont i ögona... Jobbigt!

Fredrik Envier sa...

Jo, det är fan jag som inte slagit om till 2008 än... Samma sak varje gång det är nytt år! :) Tack...

Anonym sa...

ja en svart sida e ju mer lätt läst en en vit specielt efter som jag läser den i 24 tum så e de bätter med en svart. men 20-30 tusen låter dyrt för ögonslipning.