Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, januari 17, 2008

Gammal kyckling

DSC01382 Min flickvän är ju överdrivet petig med mat. De flesta som känner henne vet hur petig hon är, men för att ni andra ska förstå ska jag ta några exempel. Bäst av allt är när hon köper en grillad kyckling. När den är rensad och klar, då finns det MAX en portion med kycklingkött att äta, resten slängs av diverse anledningar. Igår köpte hon lövbiff för att ha i en smarrig gryta som hon gjorde iordning. Till och med så jag blev förvånad när jag såg hur hon skar bort bitar från lövbiffen och kvar blev lite mer än hälften. Det gör mig egentligen ingenting att hon gör som hon gör, men det är ju en otrolig waste of food. En kock skulle slitit sitt hår.

Samma sak gäller mat i kylen, här slängs det mesta några dagar innan utgångsdatum. Köttfärs från en tacokväll tex, den skulle hon aldrig äta om den stått framme i 1 timme. Inte heller om den stått i kylen och kan ätas dagen efter.

Anledningen till detta inlägg är nämligen att jag gjorde kyckling med currysås i tisdags, som stod klart när hon kom hem. Efter vi hade ätit ställdes detta in i kylen, så man kunde köra det som lunch. Detta åt jag idag, smakade förträffligt. Men Jossan gapade stort om att detta absolut inte gick att äta om det stått mer än 1 dag i kylen... Tror förvisso det är ett släktdrag, för det är flera i släkten som har en enorm respekt/skräck för mat! ;) Kan dock intyga att kyckling och currysås som stått i kylskåpet i 2 dagar går utmärkt att äta!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha :) ni är härliga .. men jag håller med dig fredde!!!!