Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, januari 09, 2008

Hemligt uppdrag - Stockholm

Imorgon torsdag bär det av till stockholm. Har ett inbokat möte för att se om de kan behöva min hjälp och mina tjänster. Ett uppdrag lite annorlunda än vad jag är van vid. Det är inget stort projekt, utan ett av lite mindre skala. För att pengarna inte bara ska rulla ut ur penningpungen utan också in. Måste ju ha råd att göra saker, så det finns något att skriva om, för att inte tala om det där bröllopet.

Jag älskar Stockholm och skiner upp varje gång jag är där. Lite konternueligt extrajobb där skulle verkligen inte göra mig något ont. När jag ändå är där ska jag försöka passa på att träffa lite gamla vänner. Om det inte är alltför kallt kanske bara strosa omkring och njuta av Stockholm.

Ett annat studande erbjudande finns faktiskt också, även här måste jag av väl valda anledningar att vara lite hemlighetsfull. Ett lite halvdiffust erbjudande finns om att tillbringa sommaren utomlands, vilket inte alls låter så dumt. Självklart följer sådant fall Josephine och Elliot med, vilket vore en förträfflig semester kombinerat med arbete. Vi ska överväga och diskutera det lite för att se vad vi ska göra, det innebär ju självklart en del uppoffringar också, såklart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan väl iallafall bjuda på vilket land det rör sig om... blev ju så sjuuukt nyfiken nu! :)